HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

tirsdag 17. november 2015

Årets julefarger

















Her i huset planlegger jeg allerede årets juletrepynt. Og bildet taler jo for seg selv hva som blir årets tema. Det er jo bare 12 dager til juletreet skal pyntes og her skal ingen ting tas på slump. Har du tenkt på hva slags farge tema du skal ha på årets julepynt?

Jeg ser jo at både kobber og gull farge går igjen i butikkene, men det er noe jeg rett og slett ikke fikser. ADLRI... kommer det noe i gull lignende farger/materiale innafor disse veggene. Maks noen små detaljer på vakre gjenstander som består av noe annet. Thats it !

Så her i huset går jeg for noe som er safe og som jeg liker. Jordfarger! Det bestemte jeg meg egentlig for, etter at jeg fikk fjær trærne fra Elgeseterminimarked i Trondheim med hjortene som også er laget i jordfarger. Det er lunt og koselig. Ekstra koselig, og alle som kommer inn kommenterer det. Barna også. De tar på trærne og synes det er kjempe fint. Så da blir det slik. Noe barna også liker gjør det ekstra gøy å pynte. Resten av huset fanger også opp disse fargene. Både i møbler, favoritt tapeten, gulv fliser, pynt og stæsj og en del annet. Jupp, det tror jeg blir helt supert.

Uten å vite hva som egentlig er den RETTE fargen i alle interiør magasiner. Nå ble jeg egentlig litt nyskjerrig også. Tror det kan helle alle veier i år. Noen sverger jo til en rød jul og endrer aldri på det, med nisse far og det som hører til i den gata. Her i huset har jeg fått nok av røde nisser og nissemor i alle former og farger. De i jordfarger og hvit farger skal få være, og enkelte andre små morsomme nisser. Men resten av disse røde nissefigurene er ut.

Jeg gleder jeg meg til å se hva alle andre finner på også i år. Og sånn sett er jo Instagram skikkelig herlig på så mange måter. Gøy å se hva andre får til, og gøy å dele hva jeg gjør. Enkel glede. Noen tar helt av og jeg blir helt satt ut hvor flott og vakkert det er, mens andre velger det enkle og stilrene som også fanger meg. Også er det noen som holder fast i det gode gamle som er litt nostalgi. Jo, uansett hvordan folk der ute pynter juletrærne sine og sine hjem, så blir det alltid koselig på hver sin måte. Det er jo egentlig litt ekstra fint. Juhuuu gleder meg til jul.

I fjor hadde vi sølv og hvitt som tema. I år skal jeg gjøre det litt annerledes og det blir innslag av jord toner og noe hvitt og sølv. 

Her er en liten smakebit fra Lene Bjerre sine nyheter. Dette er herlige godbiter jeg fikk tak i hos Nåløyet i Ski. Liten men utrolig flott butikk med masse farlige fristelser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar