HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

søndag 8. november 2015

Søndagstur til Elgåfossen

Det høres ut som en kjedelig tur, ble det motsatte. Elgåfossen var langt over hva jeg hadde forventet og lest meg til. Alt jeg var ute etter, var å finne en foss hvor jeg kunne teste ut lukkertid. Prøve meg med noen fine naturbilder. Får jo aldri nok. Og vann er noe jeg alltid har vært fasinert av. Har bare ikke tenkt på det slik jeg gjør nå. Så når klokka var 0800 på søndag morgen satt jeg i bilen på vei ned mot Halden, Enningdalen og Elgåfossen.

Jeg ble helt satt ut av første synet som møtte meg. Og da vi gikk til toppen ble jeg ennå mer imponert. Så utrolig flott. Og så utrolig bratt og langt ned. Hele 46 meter. Og er visstnok også Østfolds største fossefall. (og bohuslen sitt) Og det som var litt morsomt oppi det hele, var at Widar sin telefon gikk bananas mellom svensk og norsk side og telefonen virket ikke he he he. For grensa går jo midt i fossefallet og vi krysset den både på nedsiden og på toppen opptil flere ganger.

Uansett, her er et bilde fra Enningdalen og soloppgang ved kirken før vi kom til fossen. Samt selvsagt Elgåfossen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar