HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

fredag 27. november 2015

Vi har pyntet til jul

For to dager siden tok vi ned alle eskene med julepynt fra loftet. Der er det jaggu mye rart. Inkludert blå julepynt usj. Men åhhhh så utrolig mye fin julepynt også.

Jule treet er jo allerede nede eller rettere sagt oppe. Og det står like støtt som det gjorde for noen dager siden. Lamell gardinene er igjen, for hjelpes meg, første advents helg er tidlig nok he he. Men her tok vi det ennå tidligere.

Vel alt har sin årsak. Her tar det tid å få alt på plass. Vaskedama er på langtur, og med en ødelagt og operert nakke har dette måtte vært lagt opp taktisk, for å komme i mål. Og med barna i hus, var det viktig at dette kom på plass til helgen. Og nå i kveld er det stor glede av små og store. Materialistiske ting som riktig nok skaper en hyggelig atmosfære. For meg som er ganske så enkel ellers i året og liker å style uten for mye pynt, blir jula det motsatte. Jeg sliter litt fordi jeg synes det blir litt for mye over alt. Men de her hjemme i huset er totalt uenig. Så da får det blir sånn som det blir. En passe mellomting. Noe har jeg klart å putte ned i eskene igjen. Og de er nå sendt opp på loftet. Neste kamp er juletre pynten med kommende 12 åringen i huset. Jeg har nå pyntet det helt enkelt med noen få kuler og pynt. Jenta i huset vil dundre på med minst det dobbelte av julepynt. Hjeeeeeeeelp.....  Men ender vel opp med at jeg må gi meg der også. Kanskje halvveis der og.

Hva er det verste du gjør til juleforberedelser? Jeg rett og slett HATER vindusvask. Det er det verste jeg gjør. Vet ikke hvorfor, men sånn er det bare. Og det er sikkert derfor jeg fant spor etter stjernene på vinduene på barnas tv stue fra jula i fjor. Ok, bare nesten litt flau he he. Så det var jaggu på tide. Nå er det gjort, kanskje ett år til neste gang he he.

Og i kveld ble jeg ferdig med siste rest av pyntingen til advent ogå. Advent stjerna henger på plass og tennes på søndag. Advent stakene har fått nye led lys og den ble så utrolig flott. Den får stå der og gløde hele desember. Denne helgen blir jo litt ekstra koselig med alt dette "nye", selv om det blåser opp til storm, er 10 varmegrader og vått ute.

Denne lysestaken kjøpte jeg på Bohus for flere år siden. En av mine favoritter

Disse to englene er det vakreste julepynten jeg har. Crazyimport leverte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar