HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

mandag 18. januar 2016

Borddekking igjen - hver dag er en fest

I år skal vi ha konfirmasjon. Men ikke før til høsten. Men allikevel, det gjelder å være tidlig ute he he... Og jeg har laget en egen konfirmasjons eske. Gjelder å finne det jeg skal ha. Og jeg har tenkt lenge på det.Og jeg har lurt på hvordan jeg skal pynte et skikkelig lang bord sånn at det blir super fint for konfirmanten. For jeg har jo lyst til at dagen skal bli perfekt. Laaaaaang hvit duk, lys og alt det andre må faktisk skaffes. Og nå har jeg funnet tema og hva jeg skal bruke som bord pynt til å dekke langbord for litt over 50 mennesker. Juhuuuu, nå gjelder det bare å handle inn resten sånn at jeg har det klart. I dag fant jeg flasker på Clas Olsson i forskjellige størrelser. Som senere kan brukes som vannflasker. Og med slike stearinlys holdere til å sette opp i flaska. Absolutt hva jeg tenkte og ønsket meg. Og nå slipper jeg masse DIY og spraying og lakkering av vinflasker. Og i tillegg har jeg flere små cola flasker liggende klar som jeg setter sammen med dette. Og de vinflaskene jeg har spraylakker jeg slik planlagt. Resten blir bare blanke. Like fint. Nå må jeg bare få tak i 5 flasker hver av disse igjen samt 5 stearinlys holdere. Fikser det til helgen tenker jeg. Og så må jeg finne på noe kreativ pynt som beskriver konfirmanten. Har lurt på å skaffe en fjernkontroll til play station og lage flere gips avstøpninger som jeg sprayer i sølv. Helt typisk han he he. Hadde vært litt kult. Eller gipsavstøpninger av mobil som jeg sprayer i sølv. Det har jeg jo opptil flere av.

Dette kommer til å bli kjempe fint. Nå har jeg satt opp flaskene slik jeg tenker jeg skal gjøre det. Måtte jo prøve det, siden jeg endelig fant disse flaskene. Og i dag får jo barna i tillegg en hyggelig overraskelse når de kommer hjem. Ikke hver dag vi spiser middag med hvit duk og ferdig dekket bord som dette. Men i dag gjør vi det og later som om hver dag er en fest. I går ble det ei pølse i hånda til middag. I dag lager jeg kjøttsuppe. Også koser vi oss litt og feirer at det er en ny uke og mandag he he. I morgen er det jobb på meg og full rulle med fotball, foreldremøte, konfirmasjonsmøte osv. Travle dager foran oss. Da er det ekstra hyggelig å kunne gjøre noe som dette når jeg har tid.

Ha en fortsatt super fin dag






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar