HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

søndag 10. januar 2016

Snømåking tar aldri slutt

Winterwonderland - fysj hvem var det som ønsket seg så mye snø da? Ikke meg i alle fall. Og i alle fall ikke nå som traktoren ikke måker lengre og snøfreseren er fraværende. Så her er det bare en ting å gjøre. Få en snøfreser på plass.....igjen. Den jeg hadde ble jo stjålet. Hvordan skal jeg overtale mannen til å kjøpe snøfreser da?

For oss som har minst 30 meters innkjørsel og snuplass så MÅ dette bare ordnes. I alle fall hvis det skal fortsette å snø sånn som dette. Nå har jeg måkt snø tre ganger på under ett døgn. Og jeg er støl i magen fordi nakken må jo holdes rett og på plass.... Men sant skal sies, det snør og da gjør en jo det beste ut av det uansett. Og jeg har tatt det som trimøkter i tillegg har jeg jo fått vært ute mens de fleste har sittet godt plantet i sofakroken. Naboen har vært ute og måkt på samme tid, og felles har vi konkludert at det er myyyyye snø. Fysj. Nå kan det slutte. Også kan det være sånn til våren kommer igjen. Jeg ønsker meg en tidlig varm vår he he.

Og nå når jeg endelig var ferdig med dagens økt på et par timer, kunne jeg like godt ha begynt på nytt igjen. Fordi det er tilnærmet snøstorm ute. Det blåster godt fra nord, sånn passe på tvers. Fletta i håret var fult av snø og is he he og oppå lua lå det en liten snøhaug. Så nesten ut som at jeg hadde vært ute i et døgn i snøstorm. Men neida, noen timer bare. Og på bakken der jeg startet, ja der var det kommet nok snø til at jeg egentlig burde holdt det gående. Men nå har jeg fått nok av snøskuffa for i dag tror jeg og nå får det bli mannen sin tur når han kommer hjem fra hytteturen.

Her er noen bilder rett før jeg gikk inn i dag




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar