HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

mandag 18. november 2013

Betongstøping og værforhold

Jeg trodde aldri jeg skulle tenke på betong eller støping av mur, og om det har noen betydning om det regner, blir kaldt eller om sola skinner. Men nå sitter jeg her, og nettopp det er diskusjon mellom oss byggherrer, mannen min og meg. Og sukk, det regner og første runde med betongstøping er gjort. Det BØTTER ned og ligger vanndammer oppå muren (så mye som er praktisk mulig oppå en murkant) så hva har vi gjort? De som har støpt muren har reist hjem i regnværet. Vi har ringt et firma samt googlet, og regelen er klar. Beskytt betongstøpet best mulig mot vær og vind, med plast eller presenning rett etter støpingen og flere dager etter. Da gir vi muren best mulig start på et langt liv. Og blir det kaldt er matter det beste over selve plata.

Så da har vi vært og hatt flere timers arbeidsinnsats på tomta i kveld. Kuttet til plast, og vært kreativ. Nå får det i alle fall ikke blitt mer vann oppi betongen. Og så håper vi det ikke blir for kaldt....

Har du kanskje fasiten på hva som er rett ? Eller en annen kunnskap å dele? Vi har ennå ikke støpt selve plata. Det blir til uka tipper jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar