HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

mandag 2. mars 2015

Strømforbruk i februar

Da har strømmen stått på i ett år. Og vi har et totalt forbruk på 13200kWt på ett år. Riktig nok flyttet vi ikke inn før i påsken i fjor, men det sto hele tiden en bygg tørker på som varmet huset, i tillegg til at håndverkere brukte strøm osv. Det har jo kanskje trukket mer strøm enn normalt forbruk for oss? Så det er faktisk et reelt forbruk. Utrolig at vi klarer å holde oss under 15000 kWt i strømforbruk i året ved hjelp av Nibe F470 Norgestilpasset modell med integrert ventilasjon. Opp i dette har vi en bil som får motorvarme hver morgen som også trekker strøm. Vi er i alle fall veldig fornøyd. Peisen har vi fyrt i ved noen få anledninger. Men ikke noe nødvendighet.

Huset føles heller ikke tett eller tørt, slik mange opplever det med nye Tek10 hus. Det blir fort tette og tørr luft på vinteren. Men altså ikke her. Luftfuktigheten er derimot ikke helt topp. Den ligger på 34% i skrivende stund. Men igjen sammenlignet med flere andre, som ligger under 30% så er heller ikke dette så verst. Tommelen opp for Rørvikshus og deres total leveranse.


1 kommentar:

  1. Hei, råbra blogg! :)

    Jeg så du hadde kommentert noe i et forum på byggebolig siden. i den anledning tar jeg kontakt med deg, for vi har kjøpt en ny prosjektert tomannsbolig som vi skal i signeringmøte på neste uke, å jeg har så mange spørsmål, men ingen å spørre. så jeg lurer på om du kan ta kontakt med meg på mail, og at jeg kan spørre deg ut litt i forhold til prosjektet? det hadde vært kjempesnilt av deg.

    Med vennlig hilsen, Ingrid. ingridlunden@rocketmail.com

    SvarSlett