HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

onsdag 28. oktober 2015

To timer i Moss med kamera

Vi startet dagen med å utforske vårt eget nærområde. Vi bor i Hølen som er 15 minutter unna Moss med bil. Og lenge har jeg lurt på hvordan Nesparken i Moss er, så det ble første stopp. Jeg ble virkelig positivt overrasket. For en flott park, rett og slett idyll. Og plass til å finne sin egen "krok" å være på også. Om sommeren må dette være et helt perfekt sted, å ta med barna til.

Og her har vi bodd i Vestby kommune, så mange år, uten å kjenne til denne parken. Ja ja, sånn er det vel med mange. En ting er i alle fall sikkert. Denne nye foto hobbyen får hele familien ut på tur. Så det blir en positiv og hyggelig ting vi gjør i helgene. Og eldste sønn i huset har også fått eget kamera og stortrives med det. Enn så lenge.

Her er noen bilder fra Nesparken i Moss

































Midt i byen i Moss, med adresse Fossen, finner du denne herlige plassen. Etter at jeg var på jakt etter litt fossefall, var Krappfoss målet. Men vi endte opp her. Er det ikke flott. Tenk at dette har jeg engang ikke lagt merke til, før jeg sitter her med kamera mellom hendene og "jaktet" på litt vann i sentrumOg da måtte jeg selvsagt også teste ut lukkertid og litt zoom for å se om jeg fikk det til på nytt. Kunne jo hende at jeg rett og slett hadde flaks første gang.  Men he he jeg fikk det til igjen. Og det blir jo så flott. Og dette MIDT I MOSS BY ! Herlig.

Jeg tror jeg har fått en liten forkjærlighet for rennende vann og lang lukkertid. Nå har jeg begynt å skjønne litt mer, også på blender, iso og lys. Og da blir det bedre litt etter litt. Men jeg skjønner at et fotokurs, er rette veien å gå. Også tar jeg med meg alle gode tips på veien. Og tusen takk pappa, fokusmotor blir heretter slått av ved stjernefotografering.

Og bildet du ser helt til slutt, paviljongen, er et resultat av to minutters stopp på vei ut av Moss sentrum. Vakkert synes no jeg.























 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar