HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

søndag 15. november 2015

Soloppgang

i Moss. Jeg våknet kl. syv i dag tidlig og fikk ikke sove. Lurte på om jeg skulle ta på meg joggeskoene eller boots /foto tur. Endte med det siste. Ikke altfor ofte at vi har et så flott vær. Og i tillegg er det godt med noen timer helt for meg selv.

Jeg endte opp på Alby på Jeløya i Moss. Bare veien ut dit, er en opplevelse i seg selv. 20 minutter i bil så er du der. For et vakkert sted å bo. Og utrolig mange flotte vakre hus fra sent 1800-tallet til tidlig 1900 tallet. De synes jeg bare er så flotte. Hvis en tar seg en ekstra titt rundt i Moss, er byen faktisk ganske så flott.

Men jeg kjørte forbi og målet var Alby og stranda og soloppgang. Og jeg fikk med meg det magiske lyset idet sola var kommet opp over horisonten. Det var nesten helt vindstille og ikke for mye folk heller. Noen lurte på hvorfor jeg lå på knærne enkelte steder, med et kamera oppi fjeset, mens andre nikket enig i at dette var et flott motiv.

Alby er vakkert uansett hvor du snur deg. Og med kamera mellom hendene er det nettopp det en må gjøre. Snu seg rundt noen ganger. Og hovedbygningen slik jeg ser den, tiltrekkes jeg av. Den er vakker og utrolig flott på så mange måter. Tenk å bo i et sånt hus da, det hadde vært noe he he. Men her er det ingen som bor. Det er galleri og restaurant til glede for besøkende. For det er ingen tvil om at mange finner veien sin til Alby i finværet.

Her er dagens resultat fra søndag morgen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar