HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

mandag 19. oktober 2015

Høstplantingen er gjort

Riktig nok av bare litt lyng og annet vintergrønt. Det er jo ikke sikkert at snøen kommer før om flere måneder, og da er det koselig med litt blomster ute. Og jeg som engang ikke brydde meg om blomster før, har blitt avhengig av å ha det litt ekstra koselig rundt meg.... Tar meg selv i det. Men det er koselig og barna legger også merke til det. Så da blir det sånn. Masse blomster. Men så fort julerosa kommer, så skal jeg ha den. Den var så utrolig flott i hele fjor vinter. Og i våres blomstret den mer enn noen gang.

Hortensia som sto oppi denne krukka, er forresten satt ned i jorda på grensa mot naboen. Hvem vet, kanskje den har flere liv og vokser seg stor og flott igjen til våren. Gjør den ikke det er ikke noe tapt. Da går jeg heller til innkjøp av en hage hortensia. For det er jo flott med litt farger rundt i hagen også. Bare ikke det blir for mye. Og så langt blir det jo i blomsterkasser med åpen bunn som er tema. Men frem til terrasser er helt ferdig, avventer jeg de største hage planene.

Også er jeg jo fryktelig spent på disse 10 bambus buskene vi har plantet. Vil de overleve den norske vinteren her ? De ser litt puslete ut, men det skal de jo gjøre. De skal også miste halvparten av bladene. Men når værmelderen sier at det skal bli den kaldeste vinteren på lenge i Norge, begynner jeg å lure litt.... Vel, i mellomtiden har vi så smått begynt å tenke Halloween fest og deretter jul. Gleder meg til jul !





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar