HUSET I BRUERVEIEN

HUSET I BRUERVEIEN

søndag 6. desember 2015

Morgentur til Moss igjen

Og så var søndagen igjen kommet. 2.søndag i advent. Tenk, nå er det bare noen få uker igjen til jul. For oss er dette egentlig en helt vanlig søndag. Vi har ingen spesiell tradisjon for advent søndagene. Annet enn å tenne lys og kose oss med jule stemningen.Inne er det kos.

Men tidligere i dag før hele Norge våknet, var jeg i Moss. Det er noe spesielt med Moss. Masse kriker og kroker som jeg ikke har oppdaget, og wow tenker jeg enkelte ganger der jeg står. Om sommeren er flere av disse stedene en drøm av en plass. Og nå har det også sin sjarm. Jeg reiste ut i dag tidlig for å forsøke å finne frem til et sted på Jeløya som heter Rambergbukta. Uten kart, men på husken av hvordan Jeløya ser ut. Jeg kom til Fuglevik og området som var natur reservat. Uten at jeg fant akkurat det jeg ønsket. Så nye forsøk kommer.....Kanskje jeg rett og slett må skaffe meg et skikkelig kart først.

Her er dagens foto først fra Fuglevik og deretter de siste bildene er fra Refsnes bukta nedenfor Refsnes gods. Siden værmelderen sa at det var kraftig vind og storm, trodde jeg at jeg ville finne stooooooore bølger som ville slå over denne moloen på Fuglevik, men neida, det var bølgene ferdig med gitt. Tipper de har herjet på sitt verste i går. Skivebom når det gjelder bølger, men flott ellers he he.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar